ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ (19/6/2013) ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ (και τελευταίο μου στη Θεσπρωτία)

Πήγαινε κάτω

ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ (19/6/2013) ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ (και τελευταίο μου στη Θεσπρωτία) Empty ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ (19/6/2013) ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ (και τελευταίο μου στη Θεσπρωτία)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Τετ Ιουν 19, 2013 9:31 pm

Κατάθλιψη, φοβίες και επιθετικότητα 


για τα παιδιά του Μνημονίου 
 
Οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας «ευθύνονται» για την αύξηση των παιδοψυχιατρικών περιστατικών, αλλά και για την υιοθέτηση «προβληματικών» συνηθειών, όπως το κάπνισμα ή η κατανάλωση αλκοόλ από εφήβους 13-14,5 ετών, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρίας Ανδρέας Κωνσταντόπουλος εν όψει του 51ου Πανελλήνιου Παιδιατρικού Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί 21-23 Ιουνίου στην Αλεξανδρούπολη. 

Ενδεικτικά, μόνο στη δυτική Ελλάδα 2.000 παιδιά χρειάστηκαν το 2012 τη βοήθεια ειδικού, επειδή εμφάνισαν συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και ψυχοσωματικών διαταραχών ή είχαν πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού. Ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1420 παιδιά το 2010 και 1970 το 2011.

Ως προς τις συνήθειες των εφήβων, διαπιστώνεται ότι το 15% των μαθητών 15-18 ετών έχει ήδη εμφανίσει «συμπεριφορές υψηλού κινδύνου», όπως το κάπνισμα, η έναρξη πλήρους σεξουαλικής δραστηριότητας, η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και η συμμετοχή σε σωματική εμπλοκή. 

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία και για τον εκφοβισμού παιδιών μέσω διαδικτύου, που αγγίζει στη χώρα μας το 27%, έναντι 13% σε Ισπανία και Ισλανδία, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το 70% των παιδιών ηλικίας 11-12 ετών έχει δικό του κινητό τηλέφωνο, με μέση ηλικία απόκτησής του τα εννέα έτη. 

Αναδημοσίευση- Πηγή: Real.gr, Δημοκρατία

ΠΗΓΗ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ

Μετά την πρωινή κουβεντούλα στο 1ο Δημοτικό της Παραμυθιάς για παρόμοια θέματα (επιθετικότητα, περιθωριοποίηση, τμήματα ένταξης και καλές πρακτικές των εκπαιδευτικών) είναι θαρρώ χρήσιμο το παραπάνω άρθρο που τυχαία εντόπισα πριν από λίγο.  Βεβαίως η παράμετρος των προβλημάτων της κοινωνίας σήμερα τέθηκε και από τους συναδέλφους στο σεμινάριο, δε χρειαζόταν το άρθρο για να μας το πει... 

Όπως τέθηκε και η αγωνία για τους τρόπους αντιμετώπισης των διαρκώς αυξανόμενων περιστατικών. Διότι και στον τομέα αυτό ισχύει το ΔΕΙ ΔΕ ΧΡΗΜΑΤΩΝ. Και χωρίς αυτά μένει μονάχα να κάνουμε ωραίες κουβεντούλες. Δίχως να υποτιμώ καθόλου την ανταλλαγή εμπειρίας, καλή και χρήσιμη είναι και αυτή. Μα στην πράξη; 

Κατά τα άλλα: προσωπικά χάρηκα για τελευταία φορά το ωραίο σχολείο της Παραμυθιάς. Με την πολυτέλεια των εσωτερικών του χώρων και τη φανταστική του θέα κάτω στον κάμπο. 

Ευκαιρία να αποχαιρετήσω και πλήθος εκλεκτών συναδέλφων. Ή και να γνωρίσω και νέους που φέτος δε μας δόθηκε άλλη ευκαιρία να τα πούμε. Πχ την Κατερίνα, που πήρε και εκείνη μετάθεση για Αθήνα και μάλιστα ανακαλύψαμε ότι τα σπίτια μας είναι πολύ κοντά. Ποιος ξέρει; Ίσως και να βρεθούμε για κανένα ουζάκι (τσίπουρα εκεί δεν έχει... ) για να θυμηθούμε τα όσα ωραία ζήσαμε στη Θεσπρωτία... 

Από την άλλη όμως στην Αθήνα δε θα χρειάζεται να ταξιδεύουμε 60 και πλέον χλμ για να κάνουμε σεμινάριο. Γνωστό πρόβλημα της εδώ περιοχής και που φαίνεται να είναι άλυτο αν και το έχει θέσει ο σύλλογός μας κατ' επανάληψη. 

Στα πλην της σημερινής μέρας και το κλειστό κυλικείο του σχολείου που με δεδομένους αφενός την ερημιά γύρω από το σχολείο και αφετέρου τον καύσωνα κατέληξε μεγάλο μαρτύριο στο τέλος του σεμιναρίου αφού κάποιοι δεν είχαμε καν λίγο νεράκι δροσερό να πιούμε... 

Και στα θετικά, στα πολύ θετικά, οι ωραίες εισηγήσεις που είχαν ετοιμάσει αρκετοί συνάδελφοι. Δε θυμάμαι όλα τα ονόματα, με εντυπωσίασε πάντως η εισήγηση του κ. Αποστόλη Κουρτίδη για τα τμήματα ένταξης όπως και ο ζωντανός τρόπος παρουσίασης της μελέτης περίπτωσης της κ. Ελένης Χρήστου, αντιπροέδρου και στο ΔΣ του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ Θεσπρωτίας αλλά και μέλος της ΘΕΑΤΟ (Θεατρική ερασιτεχνική ομάδα Παραμυθιάς). 

Χαρισματικές και οι ανακοινώσεις των ομάδων, με τα τόσο πρωτότυπα ονόματα. Πχ "7 σύμφωνα" που ταίριαζε και με τα υπό συζήτηση θέματα. Ξεχώρισα από τις ανακοινώσεις την αγαπητή Μαρίνα Μηλιώτη, που γενικά το έχει με τα θέματα ψυχολογίας αφού διαθέτει και ειδικές σπουδές. 

Το σεμινάριο τίμησε με την παρουσία του και ο Διευθυντής ΠΕ Θεσπρωτίας, κ. Κ. Νάτσης, κάνοντας μάλιστα και εύστοχη παρέμβαση σε υπό συζήτηση θέμα επιθετικής συμπεριφοράς μαθητή σε σχολείο της περιφέρειάς μας. 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ (19/6/2013) ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ (και τελευταίο μου στη Θεσπρωτία) %25CE%25A3%25CE%2595%25CE%259C%25CE%2599%25CE%259D%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%259F%2520%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%259C%25CE%25A5%25CE%2598%25CE%2599%25CE%2591%2520001

Από την εισήγηση του κ. Κουρτίδη και με χρήση διαδραστικού πίνακα. 

Αχ, ποιος να μου το έλεγε όταν πριν τρία χρόνια ερχόμουν στη Θεσπρωτία με μετάθεση ότι θα συναντήσω εδώ τέτοια ποιότητα αλλά και μεράκι για θέματα παιδαγωγικά. Σαφώς ένα από τα μυστικά λέγεται Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο οποίο οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του νομού έχουν κάνει τις βασικές τους σπουδές και αρκετοί έχουν εκεί πάρει δεύτερο πτυχίο ή και προχωρήσει σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά. 

Όσο για το μεράκι; Αυτό πιθανόν να οφείλεται και στο μέσο όρο της ηλικίας των εκπαιδευτικών που σαφώς είναι αρκετά μικρότερος από τους εργαζόμενους στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αν και δε λείπουν και οι εξαιρετικές περιπτώσεις συναδέλφων της παλιότερης γενιάς. Πχ η εκπληκτική και ιδιαιτέρως αγαπητή μου κ. Έλλη Μ., που μοιραζόμαστε και το πάθος για το γράψιμο. Η Έλλη που τη γνώρισα δυο χρόνια πριν, στον ίδιο χώρο, στο σεμινάριο που ο τότε Σχολικός μας Σύμβουλος, κ. Μιχαλάς, είχε οργανώσει με θέμα την αξιοποίηση της Πληροφορικής στο σχολείο και με άφησε με το στόμα ανοιχτό με την εισήγησή της αλλά και με τις εργασίες που είχε ανεβάσει στο διαδίκτυο. 

Να θυμίσω ότι εκείνο το σεμινάριο αποτέλεσε και το αρχικό ερέθισμα για τη δημιουργία αυτού εδώ του φόρουμ, του ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, του φόρουμ των εκπαιδευτικών της Θεσπρωτίας. Τον Ιούνιο του 2011. Ξεκίνησε για θέματα πληροφορικής στην εκπαίδευση και συνεχίστηκε με όλα όσα ενδιαφέρουν τους εκπαιδευτικούς και ειδικά όσους υπηρετούν στη Θεσπρωτία. 

Και στα υστερόγραφα. Και για τον καλό φίλο και συνάδελφο που "μου την είπε" σήμερα για όσα έγραψα για τη διεύθυνση ΠΕ του νομού μας.  Πως ήταν πολύ το θυμιατό...  

Πρώτον, δε γράφω και δε λέω ποτέ καλά λόγια παρά μόνο όταν το αισθάνομαι. Και για όποιον πραγματικά εκτιμώ και θαυμάζω. 

Και δεύτερο. Όταν και όπου πρέπει να γκρινιάξω, το κάνω και αυτό. Πχ για το θέμα της απόστασης που διανύουμε για τα σεμινάρια. Κι άλλες φορές για άλλα. Το φόρουμ είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Μα και το καλό να λέγεται. Ειδικά όταν τα καλά περισσεύουν. Και στη Θεσπρωτία περισσεύουν τα καλά. Πώς να το κάνουμε; 
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης