ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II

Πήγαινε κάτω

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II Empty ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II

Δημοσίευση από Admin Τετ Ιουν 15, 2011 1:44 pm

Ημερίδα "Εκπαιδευτικών Συμβάντων II" στη Θεσπρωτία

Ημερίδα με τίτλο "Εκπαιδευτικά Συμβάντα II" πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουνίου 20011 στη Θεσπρωτία με συντονιστή το Σχολικό Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μιχαλά Κωνσταντίνο:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520088

Την εκδήλωση, που έγινε στο αμφιθέατρο των ΤΕΙ Ηπείρου στην Ηγουμενίτσα, παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημοτικά σχολεία της Θεσπρωτίας:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520077

Πρώτος ομιλητής ο κ. Γκόγκας Θεμιστοκλής, Επίκουρος καθηγητής Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας - Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών, Τ.Ε.Ι. Ηπείρου:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520074

Σκοπός της εισήγησης του κ. Γκόγκα ήταν η προσέγγιση των αντιλήψεων γύρω από το ζήτημα της ετερότητας:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520075

Στην εμπεριστατωμένη ομιλία του ο κ. Γκόγκας τόνισε πως:

"Δεδομένου ότι η ετερότητα καθαυτή δεν αποτελεί συγκεκριμένο προσδιορίσιμο μέγεθος, αλλά ποικίλλει αναλόγως των αντιλήψεων γύρω από την ταυτότητα ενός υποκειμένου, προσεγγίζουμε την ετερότητα μέσα από τις αντιλήψεις του πληθυσμού. Ο προσδιορισμός γίνεται μέσω εμπειρικής έρευνας, εξατομικευμένα, με συνέπεια το στοιχείο της ετερότητας να παρουσιάζει αποκλίσεις και έντονες αμφισημίες. Τελική πρόθεση είναι η ανάδειξη του ζητήματος της ετερότητας μέσα από την πολλαπλότητα των προσδιορισμών, με σκοπό την ανάδειξη του ζητήματος της ανοχής και της κατανόησης ως πρωταρχικών στοιχείων συγκρότησης διαπολιτισμικού διαλόγου, τόσο ενδοκοινωνικά, όσο και διακοινωνικά."

Στη συνέχεια στο βήμα ανέβηκε ο κ. Τζίμας Γρηγόρης, Σχολικός Σύμβουλος 1ης εκπ/κής περ. Θεσπρωτίας - Δάσκαλος - Ειδικός Παιδαγωγός:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520083

ο οποίος μίλησε για τον Αυτισμό, τους μύθους που τον συνοδεύουν και τις αλήθειες που τον αφορούν.

Περίληψη της εισήγησης του κ. Τζίμα:

Τα τελευταία χρόνια ακούμε τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και στον κοινωνικό περίγυρο για παιδιά και μαθητές με αυτισμό.

Το σύνδρομο του παιδικού αυτισμού, σύμφωνα με τη σύγχρονη θεωρητική και εμπειρική μαρτυρία της βιολογίας, της ψυχολογίας και της κοινωνικής ψυχιατρικής, προσδιορίζεται, στη βάση του, ως μια σοβαρού βαθμού διάχυτη ή καθολική διαταραχή ( επηρεάζει δηλαδή πολλές όψεις της ζωής του παιδιού).

Γύρω από τον αυτισμό έχουν γραφεί αρκετά βιβλία, άρθρα, μονογραφίες, στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία, τελευταία και στην ελληνική και υπάρχουν δεδομένα που βασίζονται σε κλινικές μελέτες, παρατηρήσεις και συμπεράσματα.

Το κλινικό προφίλ του παιδιού με αυτισμό συναπαρτίζουν κυρίως τρία βασικά συμπτώματα:

1. Γενική αποτυχία στην προσπάθειά του να κατανοήσει τον κόσμο στον οποίο ζει και ν’ αναπτύξει κοινωνικές σχέσεις.

2. Καθυστέρηση ή παρέκκλιση στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής συμπεριφοράς. Η έλλειψη αυτή συνυπάρχει με τις μοναδικές ιδιομορφίες της σκέψης του και τη σοβαρή γλωσσική του ανεπάρκεια ή, σε αρκετές περιπτώσεις, την απουσία της ομιλίας του.

3. Παράδοξη καταθλιπτική ή στερεότυπη-τελετουργική συμπεριφορά που συμπυκνώνεται σε αντιδράσεις του σ’ εξωτερικά ερεθίσματα και πιθανόν σ’ εσωτερικές του διεργασίες.

Όμως στην ελληνική κοινωνία αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης υπάρχουν μύθοι που ακούγονται, που κυκλοφορούν, που περιφέρονται σε συζητήσεις και κοινωνικές συναναστροφές έχοντας ως θέμα τον αυτισμό.

Αυτούς τους μύθους αλλά και τις αλήθειες θα αναπτύξουμε, θα περιγράψουμε και θα διαπραγματευτούμε σύντομα και περιεκτικά, με βάση τη σύγχρονη θεωρία και έρευνα που αφορά την περιοχή του αυτισμού.

Επόμενη ομιλήτρια η δασκάλα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας, Μαρία Λαμπρίδου, πτυχιούχος ΜΔΔΕ και επιμορφωμένη σε θέματα εκπαιδευτικής έρευνας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.

Θέμα της εισήγησης: Οι σχέσεις των Δασκάλων με τους Γονείς

Περίληψη:

Το 1994 εορτάστηκε παγκόσμια ως Διεθνές Έτος για την Οικογένεια. Σε σχετική απόφαση των Ηνωμένων Εθνών αναφέρεται πως «επειδή η οικογένεια αποτελεί τη βασική μονάδα κοινωνίας της αξίζει ξεχωριστή προσοχή και κάθε δυνατή προστασία και βοήθεια, για να μπορέσει να ανταποκριθεί πλήρως στις κοινωνικές της υποχρεώσεις, σύμφωνα με τις διάφορες διακηρύξεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.»

Η απόφαση αφορά άμεσα την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς αφού:

«Οικογένεια και σχολείο θεωρούνται και είναι οι δύο πιο σημαντικοί παράγοντες αγωγής, οι οποίοι δεν ενεργούν μόνο ανεξάρτητα αλλά και σε στενή αλληλεξάρτηση μεταξύ τους».

Έτσι πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική έρευνα προκειμένου να μελετηθούν οι σχέσεις των δασκάλων με τους γονείς, οι μορφές της συνεργασίας τους αλλά και τα προβλήματα που τη συνοδεύουν. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο, το 1995. Όμως τα αποτελέσματά της ενδιαφέρουν και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αφενός γιατί παρουσιάζει κοινά στοιχεία με το κυπριακό και αφετέρου γιατί συνάδουν με όσα αντιμετωπίζουμε και σήμερα στα σχολεία μας. Επιπλέον η ανάμειξη των γονέων στο έργο του σχολείου επισείεται ως δαμόκλεια σπάθη τα τελευταία χρόνια, όχι όμως στα πλαίσια που ορίζουν οι επιστήμες της αγωγής μα με τη μορφή του ελέγχου του σχολείου εκ μέρους των γονέων. Τέτοιες προτάσεις είναι λογικό να προκαλούν την αντίδραση των εκπαιδευτικών. Η παρουσίαση της έρευνας ευελπιστούμε να προβληματίσει ως προς τη χρυσή τομή στις σχέσεις μας με τους γονείς, επ’ ωφελεία του σχολείου και των μαθητών."

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την εισήγηση και την παρουσίαση σε μορφή power point.

https://sites.google.com/site/tetartakia/goneis

Ακολούθησε η κ. Παπαχρήστου Ειρήνη, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, MEd, Υποψήφια Διδάκτωρ ΠΤΝ Παν/μίου Ιωαννίνων:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520086

που μίλησε για την Εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Περίληψη:

Στη σημερινή εποχή είναι αυτονόητη η ανάγκη της δια βίου εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ως αναπόσπαστο κομμάτι της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων, όπως αυτή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προσφέρει τη δυνατότητα μάθησης, με τρόπο ευέλικτο, αξιόπιστο και αποτελεσματικό. Ειδικά σε περιοχές απομακρυσμένες, νησιωτικές ή παραμεθόριες, όπως η περιοχή της Θεσπρωτίας, η εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, εμφανίζεται ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση, αφού καταργεί τους περιορισμούς της συμβατικής διδασκαλίας, μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών και δεν απαιτεί τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στις αίθουσες διδασκαλίας. Η μεθοδολογία αυτή παρέχει στον εκπαιδευόμενο τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί την κατοικία του ως χώρο μάθησης και να επιλέγει ο ίδιος το χρόνο και το ρυθμό της μελέτης του. Στόχος της εισήγησης είναι να γνωστοποιήσει και να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τα διαδικτυακά επιμορφωτικά μαθήματα που διεξάγει το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος (ΔΚΕΕ - επιμορφωτικός οργανισμός) για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης.

Τελευταίος εισηγητής ο κ. Μπάκος Αθανάσιος, Σχολικός Σύμβουλος 2ης εκπ/κής περ. Θεσπρωτίας:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520091

Θέμα της εισήγησης του κ. Μπάκου: Η εκπαίδευση ως Κοινωνική Πρακτική

Περίληψη:

Η σύγχρονη παγκόσμια σκηνή παίζει μεγάλο ρόλο στον προκαθορισμό του προορισμού του ατόμου. Η αλληλεξάρτηση που επιβάλλεται από τις οικονομικές κυρίως συνθήκες, αποκτά καθημερινά μεγαλύτερες διαστάσεις σε επιστημονικό, πολιτιστικό και σε πολιτικό επίπεδο. Αν κανείς σταθεί στις διεθνείς αξιολογήσεις ή τους ποσοτικούς δείκτες, θα καταλήξει στο συμπέρασμα πως η παιδεία μας νοσεί σοβαρά. Η παιδεία χρειάζεται όχι μόνο σχολεία ,αλλά παίδεμα, διάβασμα, ενημέρωση, προβληματισμό. ’’Τη ζωή μου μηδενίζω, πάει να πει πως ξαναρχίζω, τη ζωή μου μηδενίζω πίσω δεν ξαναγυρίζω’’.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, κ. Νάτσης Κωνσταντίνος:

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ II %25CE%259A%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%2520%25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%2520078

___________________________

Περισσότερα για την Ημερίδα στο σάιτ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας.


Δείτε και σχετική παρουσίαση σε power point.
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 175
Εγγραφή : 23/12/2007

https://xarinpaideias.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης