ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΘΑ ΓΕΛΑΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΜΕ ΟΣΑ ΤΟΥΣ ΛΕΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πήγαινε κάτω

ΘΑ ΓΕΛΑΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΜΕ ΟΣΑ ΤΟΥΣ ΛΕΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Empty ΘΑ ΓΕΛΑΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΜΕ ΟΣΑ ΤΟΥΣ ΛΕΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Τετ Μάης 18, 2016 9:19 pm

ΠΑΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΦΤΑΩΡΟ




Από παλιά υπήρχε η συνήθεια να απευθύνονται οι εκπαιδευτικοί στους γονείς και να ζητούν τη βοήθειά τους. Κι έχοντας εκπονήσει εκπαιδευτική έρευνα με τίτλο "ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ", μπορώ να σας βεβαιώσω ότι διεθνώς επικρατεί η τάση να θυμόμαστε τους γονείς μόνο όταν τους έχουμε ανάγκη. Και μόνο για να βοηθήσουν.  Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις κάνουμε τα αδύνατα δυνατά να τους πετάξουμε εκτός σχολείου, φτάνοντας να τους θεωρούμε έως και ενοχλητικούς.

Έτσι και τώρα που ένας ακόμη υπουργός παιδείας αποφάσισε να κάνει αλλαγές στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης. Θυμηθήκαμε και πάλι τους γονείς και άρχισαν να γράφονται και οι κλασικές επιστολές προς γονείς. Ούτε ο Απόστολος Παύλος τόσες επιστολές πια...

Όσο για τον υπουργό  είναι ο Νίκος Φίλης και οι αλλαγές που ξεσήκωσαν τους εκπαιδευτικούς, όσο και αν προσπαθούμε να το κρύψουμε,  είναι οι εξής μία:

Περιορίζει τις θέσεις εργασίας.

Πώς να βγεις όμως και ευθέως να πεις στους γονείς που υποφέρουν και οι ίδιοι ότι θέλεις τη βοήθειά τους για να διοριστούν όλοι οι άνεργοι εκπαιδευτικοί; Οπότε αρχίζεις το παραμύθιασμα. Πως οι διαμαρτυρίες αφορούν το επίπεδο της εκπαίδευσης των παιδιών τους. Όπως το κάνει και ετούτη η επιστολή:

http://www.ipaideia.gr/anoixto-grama-stous-goneis-ton-mathiton-mas-sintonistiko-anapliroton-adioriston-ekpaideutikon.htm

Στα δημοτικά σχολεία το νέο ολοήμερο σχολείο του υπουργείου Παιδείας δεν είναι καν νέο, αλλά ένα φτηνό σχολείο ΕΑΕΠ, όπου: καταργείται η πρωινή ζώνη ( 7 - 8 ), καταργείται ο υπεύθυνος του ολοημέρου, περικόπτονται ώρες από διδακτικά αντικείμενα (Μουσική, Γυμναστική, Αγγλικά, ΤΠΕ, Θεατρική Αγωγή-κατάργηση της από την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη) κι όλοι οι μαθητές σχολούν στις 13:15’! Για να μαθαίνουν δηλαδή τα παιδιά ξένες γλώσσες, πληροφορική, ζωγραφική και μουσικά όργανα στον 21ο αιώνα, θα πρέπει να βάζετε εσείς το χέρι ακόμη πιο βαθιά στην τσέπη, τη στιγμή που όλοι μας πληρώνουμε ήδη ένα σκασμό φόρους για την δημόσια παιδεία.

Μόνο που πέντε χρόνια νωρίτερα στέλναμε και πάλι επιστολές στους γονείς και διαμαρτυρόμασταν που τα παιδιά σχολάνε στις 2!!!

http://syllogosepensmyrnis.forumotion.com/t1346-topic  Κυρ Φεβ 27, 2011 7:08 pm

Μετατροπή όλων των σχολείων σε 12θέσια ολοήμερα νέου αναμορφωμένου προγράμματος.

Σύμφωνα με την εμπειρία γονιών και εκπαιδευτικών στο «νέο» σχολείο:

Ο κατακερματισμός της γνώσης, ο τεμαχισμός σε δεκάδες γνωστικά αντικείμενα δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται. Το «νέο» σχολείο είναι ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Επιπλέον, πουθενά δεν έχουμε δει μέχρι τώρα, μια μελέτη ή μια έρευνα, να τεκμηριώνει πού στηρίζεται αυτό το πρωτοφανές μοντέλο σχολείου, που επιβαρύνει τα παιδιά του Δημοτικού με 1.274 ώρες υποχρεωτικής διδασκαλίας το χρόνο, μακράν τις περισσότερες για όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ! Επισημαίνουμε ότι, στη σχετική λίστα, ακολουθεί η Αυστραλία με 954 ώρες και η Ολλανδία με 940. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 769 ώρες το χρόνο, ενώ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι λίγο περισσότερες και φθάνουν τις 781 το χρόνο !

Και βέβαια, η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά.

Αυτό είναι το λεγόμενο «Νέο Σχολείο». Με εξαντλημένους μαθητές που δουλεύουν 35ωρο τη βδομάδα, με περικοπές δαπανών, με –τουλάχιστον-25 μελή τμήματα, με δραματικό περιορισμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών, με γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, με προοπτική δημιουργίας σχολείων-μεγαθήριων που δοκιμάστηκαν και απέτυχαν (πολυδύναμα).

Δυστυχώς, η παιδεία οδηγείται σε μια ακόμη υποβάθμιση.

Ταυτόχρονα μαζεύαμε και υπογραφές στο ακόλουθο ψήφισμα διαμαρτυρίας:


http://syllogosepensmyrnis.forumotion.com/t1236-topic Σαβ Δεκ 04, 2010 9:06 pm

Κείμενο υπογραφών για τα 800 σχολεία ΕΑΕΠ

ΟΧΙ ΣΤΑ 800 ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο μοντέλο του νέου σχολείου που στρέφεται ενάντια στο δημόσιο σχολείο.

• Ο κατακερματισμός της γνώσης, ο τεμαχισμός σε δεκάδες γνωστικά αντικείμενα δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται. Το σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», είναι ένα σχολείο απρόσωπο, ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Το χαοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, η εντατικοποίηση, η κινηματογραφική αλλαγή διδασκόντων και γνωστικών αντικειμένων, η αβάσταχτη κούραση από τα εξαντλητικά καθημερινά ωράρια, έχουν ολέθρια αποτελέσματα, ιδιαίτερα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών για να διδάξουν ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Το σχολείο έχει ανάγκη από όλες τις απαραίτητες ειδικότητες για να πλουτίζει με τη συνεργατική συμβολή τους τη διδακτική πράξη κι όχι για να γεμίζει το πρόγραμμα με νέα διδακτικά αντικείμενα.

• Η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά.

• Τα φροντιστήρια των αγγλικών όχι μόνο δεν κλείνουν, όπως δηλώνει η Υπουργός Παιδείας, αλλά ξεκινούν διαφημιστική καμπάνια για τα «αγγλικά από την πρώιμη ηλικία».

• Το σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», δίπλα στην κατακερματισμένη γνώση εισάγει και τον κατακερματισμένο, ελαστικά εργαζόμενο εκπαιδευτικό που σήμερα παίρνει τη μορφή του απλήρωτου αναπληρωτή μέσω ΕΣΠΑ, του μειωμένου ωραρίου και του ωρομίσθιου που υπογράφουν ατομικές συμβάσεις για 9 μήνες και στη συνέχεια απολύονται. Ταυτόχρονα ακολουθεί την απαράδεκτη τακτική των βίαια μεταφερόμενων και περιπλανώμενων εκπαιδευτικών της Β΄θμιας.

• Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό, γίνεται πιο απρόσιτο και απορριπτικό για τα παιδιά από χαμηλά λαϊκά στρώματα. Αυτό το μοντέλο σχολείου, αντιστοιχεί στο πρότυπο του φθηνού, πειθαρχημένου και ευέλικτου εργατικού δυναμικού.

Δεν υπερασπιζόμαστε το παλιό σχολείο. Τα όνειρά μας για την εκπαίδευση δε χωράνε στους γκρίζους τοίχους του παλιού σχολείου ούτε στις γκρίζες ιδέες του νέου. Προβάλλουμε την ανάγκη για ένα ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών και θα προστατεύει τα δικαιώματά τους στην ολόπλευρη γνώση και κριτική σκέψη. Για ένα σχολείο που θα αποτελείται από εκπαιδευτικούς με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και θα κατοχυρώνει τα πλήρη εργασιακά τους δικαιώματα.

ΟΝΟΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Δεν υπερασπιζόμαστε το παλιό σχολείο. Δεν υπερασπιζόμαστε το ΕΑΕΠ.  Καταγγέλλουμε και το ΕΝΙΑΙΟ.

Τελικά ποιο σχολείο θέλουμε;

Εντάξει. Ως Έλληνες είμαστε μαθημένοι ο καθένας να έχει τη δική του άποψη και να μη συμφωνεί με κανενός άλλου.

Μα τουλάχιστον ως εκπαιδευτικοί ας συμφωνήσουμε σε ένα τουλάχιστον  σημείο. Πόσες ώρες μάθημα θα κάνουν τα παιδιά του δημοτικού.

Το 7ωρο συντρίβει την παιδικότητα;

Ή το 6ωρο δεν καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών;


Ας μη μιλήσουμε για εκείνα τα αλαμπουρνέζικα με τους πολλούς εκπαιδευτικούς που ζημιώνουν το παιδί από τη μια και τις νέες ειδικότητες που το ωφελούν από την άλλη. Ρε σεις, αυτοί που γράφουν αυτές τις αρλούμπες καταλαβαίνουν πως μας γελοιοποιούν όλους στα μάτια των γονιών; Επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά το ουδείς μωρότερος των ιατρών αν...

Και εν πάση περιπτώσει. Δεν είναι 5 και 6 τα πρόσωπα που διδάσκουν σε κάθε τάξη. Αλλά πολύ περισσότερα. Στη δική μου τάξη, μια δευτέρα δημοτικού, διδάσκουμε φέτος συνολικά 10 εκπαιδευτικοί! Αν βάλουμε και το Ολοήμερο, θα γίνουμε ακόμη περισσότεροι και θα συναγωνιζόμαστε τον αριθμό των μαθητών του τμήματος. Είναι σωστό κάτι τέτοιο; Σε ποια ακριβώς παιδαγωγική το βρήκαμε γραμμένο;

Πιθανότατα στην ίδια που αναφέρει ότι δε χρειάζεται να υπάρχει χρόνος για συνεδριάσεις του προσωπικού ούτε και χρόνος για ενημέρωση γονέων. Και να γίνονται και τα δύο εκτός ωραρίου. Αραιά και πού και συνήθως άπαξ του τριμήνου.

Απορώ. Τι δεν καταλαβαίνουμε πια; Για τους πραγματικούς σκοπούς του αρχιτέκτονα του ΕΑΕΠ;

Είναι η αποξένωση. Όλων από όλους. Το σπάσιμο κάθε συλλογικότητας. Η καλλιέργεια του διαίρει και βασίλευε. Και το άνοιγμα του δρόμου για επιβολή στη λειτουργία του σχολείου όσα ο παγκόσμιος καπιταλισμός κελεύει.  

Μια χαρά τα είπαμε στους γονείς το 2010 και το 2011. Και δεν είναι τυχαίο που συμφωνούσαν τότε οι ανακοινώσεις και της ΔΟΕ και των διαφόρων παρατάξεων του χώρου.  Τώρα; Το 2016; Τι έγινε και το άσπρο το βάψαμε μαύρο και το μαύρο άσπρο;

Ας σοβαρευτούμε γιατί ρεζιλεύουμε ολόκληρο τον κλάδο.

Ένας λόγος παραπάνω που οι παλιές επιστολές είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο και με ένα κλικ ο κάθε γονιός μπορεί να τις ξαναδιαβάσει.


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης