ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Αδυναμία να μεταφέρουν τα παιδιά στα σχολεία

Πήγαινε κάτω

Αδυναμία να μεταφέρουν τα παιδιά στα σχολεία Empty Αδυναμία να μεταφέρουν τα παιδιά στα σχολεία

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 19, 2011 8:43 am

Δηλώνουν αδυναμία να μεταφέρουν τα παιδιά στα σχολεία

Μάταια θα περιμένουν πολλά παιδιά και οι οικογένειές τους για να μεταφερθούν στα σχολεία, αφού πολλοί δήμοι δηλώνουν αδυναμία να το κάνουν. Μία από τις επιπτώσεις του «Καλλικράτη»



Να «επιστραφεί» το έργο της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους (με ΚΤΕΛ, ταξί, κ.λπ.) ως αρμοδιότητα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου μέχρι το 2012, ζητούν οι δήμοι της Λακωνίας.

Θυμίζουμε ότι αρχές Αυγούστου δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η απόφαση της κυβέρνησης για τη μεταφορά μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τους δήμους, αρμοδιότητα που μέχρι πέρυσι ανήκε στις (καταργημένες πλέον) Νομαρχίες, με προβλήματα να δημιουργούνται κάθε τόσο λόγω έλλειψης πόρων να μετακινηθούν οι μαθητές, τους δε ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ, γενικά μεταφορείς, να διεκδικούν δεδουλευμένα τους. Από φέτος, η αρμοδιότητα περνά στους «καλλικρατικούς» δήμους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ήδη πετσοκομμένους προϋπολογισμούς τους, τους γονείς αναγκασμένους να στέλνουν τα παιδιά σε πιο απομακρυσμένες σχολικές μονάδες λόγω συγχωνεύσεων σχολείων (κατάργησή τους σε κωμοπόλεις και χωριά), και όποια άλλα προβλήματα αναμένεται να εμφανιστούν και πάλι, όσο η αρμοδιότητα μεταφοράς όλων των μαθητών δε γίνεται αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους με κάλυψη όλης της δαπάνης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Για το σχολικό έτος που ξεκινά (Σεπτέμβρης 2011 - Ιούνης 2012 ), η κυβέρνηση προϋπολογίζει ετήσια σχετική δαπάνη 140.000.000 ευρώ. Μόνο για φέτος, τα 84.000.000 θα καλυφθούν από τις Περιφέρειες και τα υπόλοιπα 56.000.000 από τους δήμους. «Για τα επόμενα έτη, η εν λόγω δαπάνη θα καλυφθεί από τις πιστώσεις που θα εγγράφονται στους ΚΑΠ των ΟΤΑ α΄ βαθμού», προειδοποιεί η κυβέρνηση. Αρα, φέτος, καλύπτουν το 40% της δαπάνης, και από του χρόνου το σύνολο.

Σε σύσκεψη που έγινε στη Σκάλα Λακωνίας και συμμετείχαν οι δήμαρχοι Ευρώτα και Ανατολικής Μάνης, αντιδήμαρχοι Σπάρτης, Μονεμβασίας και Ευρώτα, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ, ταξί και αγοραίων, μαζί με υπηρεσιακούς παράγοντες όλων των δήμων της περιοχής, ειπώθηκε ότι ανατίθεται μεν η μεταφορά των μαθητών ως αρμοδιότητα στους δήμους, χωρίς, όμως, ανάλογες πιστώσεις από τους ΚΑΠ.

Ωστόσο, οι συμμετέχοντες αποφάσισαν να προχωρήσουν (μέχρι τις 31/8 ) στους προβλεπόμενους διαγωνισμούς ανάθεσης της μεταφοράς σε επαγγελματίες μεταφορείς, ταυτόχρονα να θέσουν στην επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο νομό το ερώτημα «αν και κατά πόσο είναι νόμιμο να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογες πιστώσεις».

Επίσης, απευθυνόμενοι στα αρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών και Παιδείας, να ζητήσουν την παράταση της μεταφοράς των μαθητών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου όπως ίσχυε μέχρι σήμερα (ουσιαστικά να αναλάβει όλη την χρηματοδότηση του έργου) και για όλη τη νέα σχολική χρονιά. Τέλος, να συντονίσουν σε αυτήν την κατεύθυνση τις ενέργειές τους με τους 26 δημάρχους της Πελοποννήσου.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ


Το θέμα της μεταφοράς των μαθητών είναι κρίσιμο και για την περιοχή της Θεσπρωτίας. Οι συγχωνεύσεις σχολείων έχουν κι εδώ δώσει το δικό τους στίγμα και πολλοί μαθητές είναι υποχρεωμένοι να ταξιδεύουν χιλιόμετρα για να μάθουν τα πρώτα τους γράμματα.

Μονάχα στο 2ο δημοτικό σχολείο της Ηγουμενίτσας την περασμένη χρονιά υπήρχαν τρία πούλμαν που μετέφεραν μαθητές από γειτονικές συνοικίες ή και χωριά της Ηγουμενίτσας καθώς και δρομολόγια ταξί για περιπτώσεις μαθητών που κατοικούσαν σε οικισμούς ή συνέτρεχαν ειδικοί λόγοι μεταφοράς με αυτό τον τρόπο.

Και καταλαβαίνετε τι έγινε όταν αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα τα ΚΤΕΛ προχώρησαν σε απεργία με αίτημα να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους. Οι γονείς κλήθηκαν να μεταφέρουν με δικό τους όχημα τα παιδιά. Πόσο εφικτό είναι αυτό όταν είναι εργαζόμενοι ή δε διαθέτουν όχημα;

Ευτυχώς εκείνη η απεργία κράτησε λίγο και τόσο οι γονείς όσο και το σχολείο ξαναβρήκαν τους συνηθισμένους ρυθμούς εργασίας. Όσο συνηθισμένο βέβαια μπορεί να χαρακτηριστεί να μεταφέρονται παιδιά ακόμη και έξι χρονών με πούλμαν πενήντα θέσεων που δε διαθέτουν συνοδό.

Με τα ίδια πούλμαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν και οι σχολικές εκδρομές του σχολείου και αξίζει να σημειωθεί η διαπίστωση των εκπαιδευτικών που συνοδεύαμε τους μαθητές πως οι ζώνες στα καθίσματα των παιδιών δε λειτουργούσαν σε αρκετές περιπτώσεις.

Το χειρότερο όμως ήταν που σε μέρα που είχε προγραμματιστεί εκδρομή στο Μέτσοβο, με ταξίδι επομένως πολλών χιλιομέτρων επί της Εγνατίας, το κλιμάκιο της τροχαίας που ήρθε να διαπιστώσει την καταλληλότητα οχημάτων και οδηγών, απομάκρυνε έναν εκ των οδηγών γιατί τον βρήκε σε κατάσταση που δεν μπορούσε να πιάσει τιμόνι.

Και όμως όταν τα ίδια πούλμαν μεταφέρουν τα παιδιά από τα σπίτια τους στο σχολείο ή και το ανάποδο κάθε μεσημέρι, δεν υπάρχει καν συνοδός!!!

Πρέπει να συμβεί ατύχημα για να καταλάβουμε ότι είναι απαράδεκτο να μεταφέρονται έτσι μικρά παιδιά;
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης